Rodzinne podróże

niedziela, 17 marca 2013

Co dziś proponuje giełda OtoMoto.Pl

Cena zaszokuje wszystkich, bo za 195 000 zł (ponad 46 tys. EUR) Kabriolet o nazwie

Mercedes-Benz 250 w113 pagoda 250SL 

 

Rocznik: 1967
Rodzaj paliwa: benzyna
Silnik: 2500 cm3  (Moc 150 KM / 110 kW)
Skrzynia biegów: automatyczna
Kolor: srebrny-metallic
Liczba drzwi: 2/3
Co najważniejsze kraj aktualnej rejestracji: Polska
 
Komfort:
klimatyzacja, tapicerka skórzana, radio, wspomaganie kierownicy

Historia:
bezwypadkowy, garażowany

Mercedes SL jest następcą modelu W198/300 SL, będącego wersją otwartą legendarnego Gullwinga. Następca samochodu uznawanego za arcydzieło inżynierii nie miał łatwego zadania. Odziedziczona nazwa SL czyli ‘Sport Leicht’ (sportowy, lekki) kontrastowała z oczekiwaniami klientów, którzy chcieli, by auto nie tylko było szybkie i prowadziło się doskonale, ale również by zapewniło im odpowiedni komfort i bezpieczeństwo. Dlatego Pagoda jest pierwszym SL-em, którego nie można uznać za przeznaczone na ulicę auto wyścigowe. Mercedes W113 stworzył i wytyczył jednak nową klasę – małych, sportowych roadsterów, nie pozbawionych luksusu i gwarantujących wygodną eksploatację. Zastosowanie trwałych i skutecznych rozwiązań sprawiło, że dziś Pagoda jest jednym z najbardziej poszukiwanych klasyków. Dzięki sporej liczbie wyprodukowanych egzemplarzy (niemal 50 000 egzemplarzy) jej cena ciągle utrzymuje się na względnie niskim poziomie, choć stale rośnie. Dziś idealne egzemplarze dorównują ceną odpowiadającym im nowym prosto z fabryki (choć za odpowiednika bardziej należałoby uznać model SLK, niż SL), ale możemy się spodziewać, że wkrótce klasyczny SL będzie droższy od nówki z salonu.
Wpuszczona na rynek w 1963 roku utrzymała się na rynku do 1971 roku bez zmian w zewnętrznej stylistyce. Projekt był niezwykle udany, spodobał się na rynku, choć czas pokazał, że wraz z kolejnymi ewolucjami klienci oczekiwali coraz bardziej wygodnego samochodu. Auto z ogłoszenia to Mercedes 250 SL – zdecydowanie najrzadsza wersja (jedna z ok. 5000 sztuk), pochodząca ze środkowego okresu produkcji, oferowana jedynie przez jeden rok. Zachowała jeszcze twarde nastawy zawieszenia, z powodu powiększonej pojemności silnika oferowała wyższą moc w szerszym zakresie obrotów, zamontowano w niej dodatkowe podpory wału, hamulce tarczowe również przy tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa. Dodatkowo wyposażona jest w 4-biegową skrzynię automatyczną.

Zwraca uwagę doskonały stan samochodu. Auto wydaje się być perfekcyjnie odrestaurowane, co potwierdzają również rachunki za odbudowę, opiewające na 2/3 ceny samochodu. Pokazuje to, jak droga może być odbudowa, jeżeli pragniemy zachować odpowiednią jakość i zgodność z oryginałem. Mercedes z powodzeniem może być używany na co dzień… jeżeli tylko dzień jest wystarczającą piękny i słoneczny, za kierownicą stanie się jeszcze piękniejszy.

 Spójrzcie na tapicerkę oraz oryginalną kierownicę

 Więcej na http://otomoto.pl/mercedes-benz-250-w113-pagoda-250sl-C28242986.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz