Mercedes-Benz 250 w113 pagoda 250SL
- Rocznik: 1967
- Rodzaj paliwa: benzyna
- Silnik: 2500 cm3 (Moc 150 KM / 110 kW)
- Skrzynia biegów: automatyczna
- Kolor: srebrny-metallic
- Liczba drzwi: 2/3
- Co najważniejsze kraj aktualnej rejestracji: Polska
Komfort:
klimatyzacja, tapicerka skórzana, radio, wspomaganie kierownicyHistoria:
bezwypadkowy, garażowany
Mercedes SL jest następcą modelu W198/300 SL, będącego wersją otwartą
legendarnego Gullwinga. Następca samochodu uznawanego za arcydzieło
inżynierii nie miał łatwego zadania. Odziedziczona nazwa SL czyli ‘Sport
Leicht’ (sportowy, lekki) kontrastowała z oczekiwaniami klientów,
którzy chcieli, by auto nie tylko było szybkie i prowadziło się
doskonale, ale również by zapewniło im odpowiedni komfort i
bezpieczeństwo. Dlatego Pagoda jest pierwszym SL-em, którego nie można
uznać za przeznaczone na ulicę auto wyścigowe. Mercedes W113 stworzył i
wytyczył jednak nową klasę – małych, sportowych roadsterów, nie
pozbawionych luksusu i gwarantujących wygodną eksploatację. Zastosowanie
trwałych i skutecznych rozwiązań sprawiło, że dziś Pagoda jest jednym z
najbardziej poszukiwanych klasyków. Dzięki sporej liczbie
wyprodukowanych egzemplarzy (niemal 50 000 egzemplarzy) jej cena ciągle
utrzymuje się na względnie niskim poziomie, choć stale rośnie. Dziś
idealne egzemplarze dorównują ceną odpowiadającym im nowym prosto z
fabryki (choć za odpowiednika bardziej należałoby uznać model SLK, niż
SL), ale możemy się spodziewać, że wkrótce klasyczny SL będzie droższy
od nówki z salonu.
Wpuszczona na rynek w 1963 roku utrzymała się na rynku do 1971 roku
bez zmian w zewnętrznej stylistyce. Projekt był niezwykle udany,
spodobał się na rynku, choć czas pokazał, że wraz z kolejnymi ewolucjami
klienci oczekiwali coraz bardziej wygodnego samochodu. Auto z
ogłoszenia to Mercedes 250 SL – zdecydowanie najrzadsza wersja (jedna z
ok. 5000 sztuk), pochodząca ze środkowego okresu produkcji, oferowana
jedynie przez jeden rok. Zachowała jeszcze twarde nastawy zawieszenia, z
powodu powiększonej pojemności silnika oferowała wyższą moc w szerszym
zakresie obrotów, zamontowano w niej dodatkowe podpory wału, hamulce
tarczowe również przy tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa. Dodatkowo
wyposażona jest w 4-biegową skrzynię automatyczną.
Zwraca uwagę doskonały stan samochodu. Auto wydaje się być
perfekcyjnie odrestaurowane, co potwierdzają również rachunki za
odbudowę, opiewające na 2/3 ceny samochodu. Pokazuje to, jak droga może
być odbudowa, jeżeli pragniemy zachować odpowiednią jakość i zgodność z
oryginałem. Mercedes z powodzeniem może być używany na co dzień… jeżeli
tylko dzień jest wystarczającą piękny i słoneczny, za kierownicą stanie
się jeszcze piękniejszy.
- Więcej na http://otomoto.pl/mercedes-benz-250-w113-pagoda-250sl-C28242986.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz